Eilen oli väsynyt päivä. Vaikka oli ensimmäinen todellinen kevätpäivä, sellainen että menin metsään ja annoin auringon lämmittää kasvojani, niin silti se oli väsynyt. Mistään ei tullut mitään, mitään en jaksanut. Jotain anemiaa tai kevätväsymystä? Mutta eiköhän se tästä, viimeistään Espanjassa.

Aloin tässä yksi päivä miettimään, että sen jälkeen, kun aloin tosissani neulomaan ja muutenkin hääräämään kaikkien käsitöiden parissa, en ole piirtänyt tai maalannut paljon mitään. Tai siis olen minä piirtänyt, monisteiden reunat ovat täynnä puita ja kukkia, mutta siis mitään isompaa ja aikaa vievää piirrustus- tai maalaustyötä en ole tehnyt pitkään aikaan. Jotenkin siihen on tullut kynnys, ja kun on niin paljon kaikkea muutakin kiinnostavaa tekemistä. Kaivoin esille joitain vanhoja töitä, ja ne oikeasti saavat hymyilemään. Puut, niitä olen piirtänyt paljon, ja piirrän edelleenkin. Hauskaa oli myös huomata tuo muutaman vuoden takainen täydellinen Keskimaa-friikkiys. Piirrustuksia ja maalauksia malleista ja omasta päästä, leffojen ja oman mielikuvituksen perusteella. Pitäisikin varmaan taas lukea pitkästä aikaa Tolkienia, kun se ainakin ennen näyttää olleen niin suuri inspiraationlähde ;)

Olen miettinyt, että haluan taas madaltaa sitä kynnystä, joka minulla on piirtämiseen kasvanut. Siksi aion lomalleni ottaa mukaan kirjan, joka on omistettu vain ja ainoastaan piirtämiselle. Jospa sitten takaisin tullessani olisi muutakin näytettävää, kuin sadat valokuvat, ja piirtäminen olisi taas helpompaa.