Aika on kyllä ihan kummallinen juttu. Silloin kun olin Espanjassa, viikko oli ihan tajuttoman pitkä aika, ja nyt on sitten mennyt ihan hujauksessa viikko siitä, kun tulin kotiin. Muuten tasan viikko sitten oltiin Sibeliustalolla Heli Laaksosen Hyväntuulisessa runoillassa, ja kyllä jäi hymy naamaan siitä tapahtumasta, vaikka kauhea päänsärky kiusasikin. Laaksosen runoissa on juuri sitä ihanaa iloa, joka tulee pienistä ja kummallisista asioista. Miksi välittää sen suuremmin jostain pikkuharmeista, kun elämässä on kuitenkin niin paljon kaikkea kivaakin

Tätä filosofiaa toteutin keskiviikkona, kun kävin ekaa kertaa noin neljään vuoteen hammaslääkärissä, ja sain muutaman uuden ajan ja älyttömän suuren hinta-arvion. Kiukutti ihan kamalasti, mutta rahaahan se vaan on, joten päätin sitten mennä vielä kirputoreille jotain kivaa katselemaan. Ja piristyihän se mieli :)

360329377.jpg

Femmatorilta löysin kukkaisen verhon, juuri tuollaisissa  ruskean ja ruosteen sävyissä joista nyt niin paljon tykkään. Kontin Arabia-pöydästä ostin keltakukkapullalautasen.

360329387.jpg

Jos aika on kummalista, niin kevät on sitten taas tosi kummallista aikaa. Aurinko ja sulavat tiet tekee mielen jotenkin käsittämättömän iloiseksi, toisaalta taas on ikävä ihan kaikkea, en edes oikein tiedä että mitä. Mutta tänään olin monta tuntia pihalla ja tein kevätpuroja ja hakkasin jäätä. Katselin virtaavaa vettä, ilman mitään ajatuksia. Vapauttavaa tekemistä.

360329396.jpg

Ja yksi päivä näin karvamadon! Kesä ja perhoset!

Ja joo, kyllä mä oon käsitöitäkin tehnyt. Oon neulonut niitä Martta-sukkia ja omia sukkiani, ja ne vois jopa valmistuakin piakkoin. Ompelukin kutkuttaisi, mutta..niin niin moni muukin asia. Ennakkotehtävät, lukeminen, valokuvaus..Mutta joka tapauksessa, mulla olisi kaksi metriä Marimekon kirahveja Kampituspäiviltä, mitäköhän niistäkin keksisi?

360329390.jpg