Hei mulla on jotain valmista ja uudet sukat! Näitä olen tehnyt maaliskuun alusta asti, ja olivat ne mukana Espanjassakin, mutta vasta eilen sain ne lopultakin valmiiksi.

huhti09%20094.jpg

huhti09%20092.jpg

huhti09%20128.jpg

Retro Rib Socks, Favorite Socks- kirjasta

lanka: Araucania Ranco solid

puikot: 2,75mm puusukkapuikot

Lanka on kivan väristä, ja kalleinta sukkalankaa, mitä olen ikinä ostanut, joten sen olisi sitten parasta myös pysyä hyvänä. Sain Favorite Socks-kirjan joululahjaksi toissa jouluna, ja vasta nyt sain ekan sukkaparin tehtyä, mutta mikäpä kiire siinä olisikaan kun on ihan ikioma kirja. Tykkään näistä sukista, mutta kärjestä' olisi tullut mielestäni ihan omituinen, jos olisin tehnyt sen ohjeen mukaan, joten tein sitten kolmen puikon päättelyn kun jäljellä oli 16 silmukkaa.

Muutkin pitkään kesken olleet käsityöt alkavat pikkuhiljaa valmistua, koska olen tehnyt pitkään kaikkia samaan aikaan, eli kaikki ovat hiljalleen edistyneet, ja vaativat enää vain loppukiriä.

361398092.jpg

Viimeaikaisiin puuhiini on kuulunut pääsykoelukemisen lisäksi mm. kevätpuroja, halonhakkuuta ja vaeltamista. Pääsiäisen olin Seitsemisen ja Helvetinjärven kansallispuistoissa vaeltamassa pienellä porukalla, ja kylläpä oli taas niin kivaa. Kivaa on ollut viime aikoina muutenkin, kevätahdistus on ehkä jo helpottamassa ja olen saanut viettää aikaa ihanien ihmisten kanssa, ja ensi viikolla matkaan vielä kerran viime syksyn maisemiin ja tunnelmiin. Ja suunnistuskausikin on taas alkanut!

Lankaakin olen ostanut...

361398090.jpg

Loppupäivän olen ajatellut viettää pääsykoetekstin parissa ja käydä iltarasteilla siinä välissä. Ensi viikosta onkin sitten tulossa kiireisin pitkään, pitkään aikaan, mutta se on oikeastaan vain hauskaa. Ja jos nyt saisin vaikka sen Marttasukkaprojektin viimeinkin valmiiksi kaiken menon ohessa, niin kiva olisi.