Ihanan, kiireisen, epämääräisen ja -säännöllisen ja haahuilevan kuunvaihteen aikana olen tehnyt pikkuisen käsitöitä. Sain valmiiksi ylhäältä alas neulotut lapaset, vaikka omien säätämisteni takia neuloin niitä kumpaankin suunta, myös siis alhaalta ylös. Peukalot ovat aika hauskat ja lanka ja väri osuivat taas vaan niin kohdalleen.

mallia täältä

lanka: Pirkanmaan Kotityön ohut Pirkkalanka, n. 80g

puikot: 3,5mm

Solukämppäni yhteiset tilat ovat aika valjut ja kuluneet, ja aloitin niiden piristämisen ompelemalla sohvatyynynpäällisen kirpparikankaasta. Nuhjuinen, valkoinen sohva piristyi heti pikkuisen, ja kunhan saan lisää tyynyjä, jatkan piristysprojektiani.

Laihan alkusyksyn jälkeen olen taas tehnyt kivoja löytöjä, kirpputorilta ja muualtakin, suurimmaksi osaksi punavalkoisissa väreissä. Kahvipurkki on ruokakaupasta, raitapurkki kirpparilta, ja tuota sydänkangasta löysin ilokseni ihan metritavarana Finlaysonin myymälästä, on taas näemmä tuotannossa.

Ison määrän vähän erilaista sydänkangasta löysin yhdeltä lähikirpputoriltani, ja vilautuksena pari keskeneräistä neuletta.

Olen saanut syksyn aikana kaksi tunnustusta/haastetta, Sannalta ja Camillalta, kiitos! Vastaan haasteeseen kertoa itsestäni seitsemän asiaa.

1. Rakastan suon tuoksua. Se on niin raikas, houkutteleva, jännittävä tuoksu, jonka kohdatessani vedän sitä sieraimiini niin paljon kuin mahdollista.

2. Ennen olin luonteeltani aika ujo, hiljainen ja sulkeutunut, ehkä vähän erakkomainenkin, mutta kuten ystävänikin on sanonut, uusiin ympäristöihin siirtyminen on tehnyt minusta paljon avoimemman ja puheliaamman. Nykyään olen siis sosiaalinen ja ihanien ihmisten seuraa janoava.

3. Minulla on testien perusteella heikko värinäkö. Itse en ole huomannut mitään ongelmia paitsi juuri niiden testikuvien kanssa, joista pitää hahmottaa jotain numeroita, ja hämärässä värien erottaminen on pikkuisen vaikeaa.

4. Rakastan espanjaa ja Espanjaa. Keväällä aion kielikeskuksen kurssille kielitaitoa muistelemaan ja parantamaan, ja toukokuussa suuntaan sitten hyvän ystäväni kanssa Barcelonaan.

5. Minulla on hieman yliliikkuvat nivelet. Peukaloni taipuvat 90 astetta taaksepäin, ja saan jalkani niskan taakse  ilman minkäänlaista harjoittelua tai venyttelyä. Mm.

6. Opiskelen ihanaa alaa, jonka olen todella kokenut omakseni. Viimeisimpiin opiskelutehtäviin on kuulunut mm. Tove Janssonin Pappan och havet- kirjan lukeminen.

7. Elämäni tuntuu tällä hetkellä hyvin epäsäännölliseltä ja hieman kiireiseltäkin, mutta aivan ihanalta, ehkäpä taas paremmalta kuin koskaan.